Breaking News

Simone Elkeles: Chain Reaction - Láncreakció


Simone Elkeles: Chain Reaction - Láncreakció

Fülszöveg:
A legifjabb Fuentes testvér mindent elkövet, hogy a családját megvédje Luis Fuentest mindig távol tartották a bandaháborúk erőszakos világától, amely a bátyjai életét megmérgezte.

Luis így máshol kockáztatja az életét – hol hegyet mászik a Sziklás-hegységben, hol űrhajózásról álmodik. Mindegy, csak jöjjön az adrenalinlöket.
Nikki Cruz három szabályhoz tartja magát: minden fiú hazudik, hogy megkapja, amit akar, ne bízz olyan fiúban, aki azt mondja, hogy szeret, és soha, de soha ne randizz Fairfield déli részén élő fiúval. A szülei ugyan Mexikóból származnak, de orvosgyerekként inkább tartozik az előkelő északiakhoz, így az iskolában nem vállal közösséget a Latin Vér tagjaival. Aztán amikor Alex esküvőjén összefut Luis Fuentesszel, hirtelen kedve támad megszegni a maga által felállított szabályokat.
Luis számára először az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy elérje, Nikki újra esélyt adjon egy déli oldalon élő srácnak, de aztán felbukkan az életében Chuy Soto is, a Latin Vér új vezetője. Chuy egy igen kínos titkot tár fel Luis előtt a Fuentes családról, így a fiú kételkedni kezd mindenben, amit valaha hallott, tanult. A Nikki iránt érzett szerelme elég lesz-e ahhoz, hogy távol maradjon attól a sötét és kegyetlen világtól, amelynek a peremén pengeélen táncol?

Vélemény:
Igazság szerint ezt a könyvet már másodszor olvastam, mert elolvastam angolul is. Úgy is nagyon jó volt, és a fordításban sem csalódtam, Neset Adriennek hála. 
Luist már megismertük a korábbi könyvekben is, tehát túl nagy meglepetést nem okoz. Egyrészt az a jófiú, amilyen régen is volt: jól tanul, céljai vannak és szereti a családját. Másrészt viszont előtör belőle a Fuentes is, a mi legnagyobb örömünkre. Rajong az adrenalinért, fut a szoknyák után és ráadásul amikor visszaköltöznek régi otthonukba, a Latin Vért sem kerülheti el, ahogyan bátyjai sem tehették.
Női főszereplőnek pedig minden eddiginél keményebb csajt kapunk, aki már megtanulta, hogy az élet nem egyszerű, és a maga bőrén tapasztalta, milyen, amikor valakinek a fiúja kapcsolatba kerül a Latin Vérrel. Nem csoda tehát, ha Luist olyan messzire el akarja kerülni, amilyen messzire csak lehet.
De mint tudjuk, ha működik a kémia, a dolgok nem ilyen egyszerűek, és egyetlen találkozás is beindíthatja a láncreakciót.

Ha azt mondanám, hogy ez a kedvenc kötetem a sorozatból, hazudnék. Alex és Carlos között nehezen tudnék választani, de Luis valahogy nem került olyan közel hozzám, mint ők ketten. Nem mondom, hogy nem kedveltem, de az ő esetében érzem azt a leginkább, hogy indokolatlanul, a saját hibájából sodródott bele a Latin Vérbe. Ott van a titok a múltjában, de nem csak amiatt tette, amit tett, már korábban is sok olyasmit csinált, ami ebbe az irányba sodorta. Nem igazán értem például, hogy miért barátkozott Marcóval, amikor nyilvánvalóan ő is tisztában volt vele, milyen ember. Persze kedveltem, ez már a Fuentes névből következik, és vannak beszólásai, amelyekért kifejezetten imádtam, nem is beszélve néhány érzelmesebb jelenetről, de azért Alex és Carlos közelebb álltak a szívemhez. 

A női főszereplőt szintén kedveltem, de Kiara után ő sem lehet a kedvencem. Megértem, hogy miből fakad a bizalmatlansága, a történet elején kifejezetten sajnáltam is. Tetszett, hogy az írónő be mert hozni egy ilyen történetszálat, és ezúttal nem egy ártatlan szűzlányt kaptunk, hanem valakit, aki már csalódott. De valahogy így is sok volt a bizalmatlansága egy ponton, utána pedig számomra kicsit túl gyorsan jött a váltás. 

Ráadásul kifejezetten imádtam, ahogyan az írónő visszahozta a másik két történet főszereplőit is ebben a részben. Volt esküvő, lánykérés, megismertük az első Fuentes babát is, Paco személyében! Ráadásul vannak apró visszakacsintások az előző részekre, például amikor nekiállnak ásni, hogy megtalálják az ékszereket! Azt a jelenetet pedig, amikor tényleg ott voltak mind a hatan - illetve heten, Pacóval -, és a Fuentes család hagyományos játékát játszották - nem szeretném lelőni a poént - kifejezetten üdítő és nagyon vicces volt. Carlos ebben a részben is mindent vitt szerintem, minden szava aranyat ért!

A vége egyébként kifejezetten izgalmasra sikeredett, mint az előző részeknél is, itt is ott kaptunk egy adag akciót és egy adag tragédiát.

A Fuentesek történetét még mindig imádom, szívesen olvasnék még akár a következő generációról is. Aki az előző részeket szerette, az garantáltan szeretni fogja ezt is, bár szerintem az Álompasi listán a három fiú közül nem Luis a nyerő. 

NAGYON AJÁNLOM

A könyv előzetese:


Nincsenek megjegyzések