Breaking News

Veronica Rossi: Roar and Liv


Veronica Rossi: Roar and Liv


Fülszöveg:
Before Perry and Aria, there was Roar and Liv.

After a childhood spent wandering the borderlands, Roar finally feels like he has a home with the Tides. His best friend Perry is like a brother to him, and Perry's sister, Liv, is the love of his life. But Perry and Liv's unpredictable older brother, Vale, is the Blood Lord of the Tides, and he has never looked kindly on Roar and Liv's union. Normally, Roar couldn't care less about Vale's opinion. But with food running low and conditions worsening every day, Vale's leadership is more vital—and more brutal—than ever. Desperate to protect his tribe, Vale makes a decision that will shatter the life Roar knew and change the fate of the Tides forever.

Véleményem:
A Végtelen ég alattot annyira szerettem, hogy még a kedvenc 2013-as könyveim listáján is helyet kapott. Már abban is nagyon szerettem Roart, mert amellett, hogy szimpatikus volt, a tragikus szerelmi történeteket mindig is szerettem, és az övé és Livé az. Ez az ő történetük.

Roar gyerekkorában került a törzsbe, és nem is gondolta, hogy az élete ennyire megváltozhat. Leginkább azért, mert rögtön két barátra is szert tett: Perry igazi bajtársa lett, a nyíltszívű és közvetlen Livbe viszont első látásra beleszeretett. Ahogy teltek az évek, ez az érzés csak fokozódott, ezt már a felnőtt Roar emlékeiből tudjuk meg. Na meg abból, hogy Roar és Liv most már barátaik előtt nyíltan szeretik egymást, még ha tudják is, hogy a kapcsolatuk több szempontból sem ideális. Különböző képességeik sem adnak túl sok lehetőséget ahhoz, hogy összeházasodjanak, ráadásul Liv bátyja, a törzs vezetője sem nézi jó szemmel a kapcsolatukat. A dolgok viszont akkor válnak végleg reménytelenné, amikor a törzs érdekében a lányt a bátyja eljegyzi - vagy legyünk őszinték, eladja - egy idegen törzsnek élelemért. Egyikük sem szállhat szembe a döntéssel, még akkor sem, ha megpróbálják. De vajon mi lesz így kettejükkel? 

Amikor a Végtelen ég alattban kiderült Roarról, hogy ő kísérte a lányt az új vőlegényéhez, bevallom, kicsit haragudtam rá. Először azt hittem, hogy ő maga is előbbre tartotta a törzs érdekeit, és ezért még a szerelmét is hajlandó volt feláldozni. Őszintén örültem, hogy ebből a novellából megtudhatjuk a teljes történetet, amikor megláttam, hogy van egy Roar-Liv sztori, tudtam, hogy nekem feltétlenül olvasnom kell. 

És egyáltalán nem bántam meg. Nyilván már a hosszúságából adódóan sem olyan magával ragadó, mint a regény, de nincs okunk a panaszra. Egyrészt érdekes megismerni a fiatalabb Perryt a legjobb barátja szemszögéből, és már a későbbieket ismerve figyelni, milyen is volt régen és hogyan kezdődött minden. Roart és Livet kétségtelenül imádtam együtt, de aminek a legjobban örültem, hogy volt története a novellának. 

Nagyon sok kiegészítő történet csak azért születik meg, hogy az olvasók kapjanak egy kis csemegét, és nyilván az írók maguk is szeretnek elmerülni azoknak a szereplőknek a történetében, akiket ők maguk is megkedveltek. De sajnos, bármilyen érdekes is, sokszor ezeknek a novelláknak nem igazán van története. Egyszerűen csak megkapunk egy epizódot a múltból vagy a jövőből, hogy még egy kicsit elidőzhessünk a világban, de igazi cselekmény nincs. 
Na, ez itt nem igaz. Itt igenis van cselekmény, méghozzá pontosan az eljegyzés kibontakozása. Felvezetésként kapunk egy kis boldog Roar-Liv jelenetet (aranyosak, ahogy a képességeikkel némán kommunikálnak egymással), aztán beüt a krach, az eljegyzés. Innentől kezdve pedig Roarral együtt keressük a kiutat, kétségbeesetten próbálunk megszökni és harcolni bármi áron, egészen addig, amíg mindennek vége...

Nem csalódtam a történetben, és őszintén nagyon remélem, hogy a sorozat következő köteteiben Roar és Liv megkapják a boldogságot, amit megérdemelnek. 

A sorozat rajongóinak feltétlenül ajánlom, bár szerintem úgysem fogjátok kibírni, hogy ne olvassátok el! Roart nem lehet nem szeretni. 

NAGYON AJÁNLOM

Nincsenek megjegyzések