Breaking News

Katja Millay: The Sea of Tranquility – Nyugalom tengere


Katja Millay: The Sea of Tranquility – Nyugalom tengere

A blogturnéról



A Blogturné Klub újra egy nagyon hosszú turnéra indul, ezúttal Katja Millay: Nyugalom tengere című regényét szeretné Nektek bemutatni 13 bloggerének segítségével - június 10 - 22 között.
Az értékelések és extrák mellett, a már megszokott játék sem marad el, ha ügyesek vagytok, akkor a blogturné végén megnyerhetitek az egyik példányt a Könyvmolyképző Kiadó által felajánlott 3 könyvből.

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 504
ISBN: 9789633737781
Fordító: Komáromy Zsófia
Sorozat: -
Függővég: nincs
konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/katja-millay-nyugalom-tengere-6606?ap_id=DeszyA két és fél évvel ezelőtti, kimondhatatlan tragédia óta Nastya Kashnikov csupán az árnyéka régi önmagának. Másik városba költözik, elhatározva, hogy titokban tartja sötét múltját, és senkit sem enged közel magához. Terve azonban kudarcot vall, amikor azon kapja magát, hogy megmagyarázhatatlanul vonzza az egyetlen személy, aki ugyanolyan elszigetelt, mint ő maga: Josh Bennett.
Josh története nem titok. Minden szerettét elveszítette, így tizenhét éves korára senkije sem maradt. Akinek a neve egyet jelent a halállal, azt mindenki igyekszik elkerülni. Nastya kivételével, akit nem riaszt el a fiú, sőt, előbb-utóbb élete minden területére bebocsátást nyer. Ám miközben a kettőjük közti tagadhatatlan vonzalom egyre erősödik, Joshban felmerül a kérdés, vajon megtudja-e valaha is Nastya titkát – és hogy egyáltalán meg akarja-e tudni.
A Nyugalom tengere gazdag, erőteljes és zseniálisan kidolgozott történet egy magányos fiúról, egy érzelmileg sérülékeny lányról és arról a csodáról, ha kapunk még egy esélyt.

Véleményem

Én ezt a könyvet először még angolul olvastam, és igazából nem is emlékszem már, hogy konkrétan hogy találtam rá. Gyanítom, a Goodreadsen böngésztem, és kidobta valamelyik olyan könyvnél ajánlásnak, ami tetszett. Mindenesetre a könyv rám talált, elolvastam, tetszett, aztán kiderült, hogy érkezik magyarul is, én meg nagyon örültem és vártam. És most tényleg meg is érkezett, és másodszor már magyarul olvashattam. És másodszor is, magyarul is ugyanolyan jó volt. 

A történetet két szemszögből követhetjük.
Nastya életében történt valami nagy tragédia, ami mindent megváltoztatott. A könyv elején még csak nem is tudjuk, hogy pontosan mi, csak a következményekkel szembesülünk. Nastya mindenkit kizár a világából, és az a legfőbb célja az életben, hogy békén hagyják. Hiszen köszöni szépen, anélkül is elég sok gondja-baja van, hogy még másokkal is törődnie kellene. Ráadásul hogyan is érthetné meg bárki, mit élt át és mit veszített. 
Josh hasonló cipőben jár, még ha nem is olyan tüskés, mint amennyire a lány. Ő már mindent elveszített az életben, és abban a cseppet sem vigasztaló tudatban éli az életét, hogy többet már nem vehet el tőle a sors - hiszen miután mindenki meghalt, akit szeretett és aki törődött vele, már nem lehet rosszabb, nem igaz? Josh megtanult együtt élni a halál átkával, és afféle pajzsként használja, hogy ne kerüljön hozzá közel senki. Mert akkor csak még eggyel több dolog lesz, amit elveszíthet. 

Tehát kapunk két lelkileg sérült fiatalt, akik mindketten a maguk módján próbálják feldolgozni életük tragédiáit, amelyeket a környezetükben élők nem érthetnek meg. Aztán ők ketten találkoznak. És hazugság lenne azt állítani, hogy első pillantásra egymásba zúgnak és minden megváltozik. Josh nem tud mit kezdeni a kirívó, fekete ruhákat és tűsarkút hordó lánnyal. Nastya pedig szinte már vizsgálódva figyeli Josh-t, akitől mindennél jobban irigyli a burkot, ami ténylegesen is távol tart mindenkit. Pontosan ez kelti fel a figyelmét - a zsúfolt iskolaudvaron egyedül ebédelő fiú, akinek senki nem megy a közelébe, mégis mindenki valamiféle tiszteletteljes távolsággal figyeli. 

A történet tehát már önmagában nagyon érdekes, ez már ennyiből is nyilvánvaló. A nagy rejtélyt Nastya tragédiája jelenti, hiszen ahogy halad előre a regény, szép lassan, apró darabkákban kapjuk a nyomokat, és próbálunk rájönni, mi is történt pontosan, ami ennyire megváltoztatta Nastyát, és arra, hogy az "utána Nastyához" képest milyen volt "előtte Nastya". Másodszor olvasva egyébként már sokkal jobban észrevettem az apró utalásokat, mert bevallom őszintén, első olvasásra a történet elején még másra gyanakodtam, mint ami valójában történt.

De mégsem annyira a cselekmény az, ami leköti az olvasót. Persze, kíváncsiak vagyunk és nagyon megrázó mindkét szál, de mégis ami az olvasó figyelmét igazán leköti, az a két főszereplő. Apránként kerülnek közel egymáshoz, kis lépésekben, és végig abszolút az érzelmek és a gondolatok uralják a sztorit. Nem kell itt nagy akciójelenetekre számítani, ez a könyv nem az a könyv. Viszont érzelmi szinten biztosan megmozgat. 

Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy két magával ragadó, érdekes főszereplőt kapjunk. És ami a legjobb, hogy ez a két főszereplő nem csak a történetük miatt érdekes. Nastya minden visszahúzódása és démona ellenére egy igazán határozott hősnő, aki tudja, mit akar - még akkor is, ha a körülötte lévőknek ez nem tetszik, és még akkor is, ha nem biztos a dolgában. A döntéseit mindig ő maga hozza és ha megtette, nem visszakozik. Ráadásul megvannak a maga kis szokásai - imádtam a sütögetést, ami nyugalmat hoz az életébe, ezzel nagyon tudtam azonosulni. Rengeteg embernek a sütés vagy épp a takarítás hoz egy kis békét az életébe, és nagyon úgy tűnik, ez Nastyánál is működik. Meg a futás. Aztán ott van a nevek gyűjtése, ami szintén olyasmi volt, aminek rettentően örültem, mert bár nem olyan hévvel, de én is szeretek a nevekről és a nevek eredetéről olvasni, ahogyan Nastya. Az meg már csak hab a tortán, hogy kiderül, ennek még egy szempontból szerepe van a sztoriban.
És Josh sem más ebből a szempontból, ő is megtalálta a saját "nyugalom tengerét", neki a barkácsolás az, amiben megtalálja az egyensúlyt és a békét. 

És ezek ketten együtt! Nem voltak nyálasak a jeleneteik, sőt volt néhány kifejezetten kemény pillanatuk, de nem hiszem, hogy bárkit hidegen hagyna a párosuk.

A főszereplők mellett pedig ki kell emelnem a mellékszereplőket is, leginkább Drewt és a családját, akiket egytől egyig imádtam - na jó, a hugica az agyamra ment. Viszont Drew állandóan flörtölő, mégis a barátjához elképesztően hűséges és a családjához nagyon kötődő srác vitt egy kis vidámságot a sztoriba, arról nem is beszélve, hogy nagy szerepe volt abban is, hogy előrelendítse a két főszereplő kapcsolatát. A másik, akit kiemelnék, Drew édesanyja, aki egy igazi tündér. Mindenki életébe kellene egy ilyen elfogadó, ősanya típusú nő, akár a saját édesanyja, akár nem. Komolyan szerettem volna megölelgetni, amiért ilyen nyílt szívvel fogadja a tragédiáktól tépázott szereplőket, minden furcsaságuk ellenére.

És akkor muszáj egy icipici spoilerest is írnom, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez kb. az első 20 oldalban kiderül, de nekem akkora meglepetés volt annak idején, hogy senkinek sem szeretném lelőni a poént. Szóval ezt a bekezdést csak az olvassa el, akit nem zavar egy pinduri SPOILER! Szóval, szinte már írói bravúrnak mondanám, hogy a történet egy jó nagy részét úgy töltjük, hogy Nastya meg sem szólal. Amikor először olvastam a könyvet, konkrétan addig a pillanatig, amíg le nem írják, hogy Nastya nem beszél, fel sem tűnt, hogy egészen addig meg sem szólalt. És jót mosolyogtam magamon, hogy te jó isten, hogy lehet, hogy ezt nem vettem észre? Hát megmondom: úgy, hogy elképesztően jól van megírva. Egy pillanatig sem idegesítő, hogy Nastya nem beszél, mert a gondolatai, a tettei és minden apró kifejezése elmondja, amit kell. Nagyon ügyes. 
SPOILER VÉGE

Szóval ez a történet elképesztően jó, mindenkinek csak ajánlani tudom, én magam imádtam. A fő- és mellékszereplőket is, az alapötletet, az apróságokat, amik életet vittek bele. Mindent. Ja, és a borítót is, amiről majd még mindjárt lesz szó az extrámban.

NAGYON AJÁNLOM


A képre kattintva megrendelhetitek:

konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/katja-millay-nyugalom-tengere-6606?ap_id=Deszy


Blogturné extra
A BTK tagjai vakok - Avagy a Nyugalom tengere borítójának esete

Ezúttal egy rendhagyó extrával készültem, ami részben a borítóról szól, részben pedig egy kis bepillantást nyújt a Blogturné Klub kulisszái mögé.

Amit alapjáraton tisztázhatunk: ez a borító gyönyörű. Ezzel az összes BTK tag egyetértett, de aztán ahogy elkezdtünk róla beszélgetni, rájöttünk, hogy a különleges borító nagyon is megtévesztett minket. 

Az egyik problémát a klasszikus teszt jelentette: mit látsz?
Biztosan ismeritek Ti is ezt a képet:



Ki mit lát? Arcokat vagy vázát? Perspektívától függ. 

Na, pontosan ez volt az első dolog, ami kiütötte a BTK tagokat, ugyanis ki egyik, ki másik perspektívából szemlélte a képet, bár azért a többség valószínűleg észrevette mindkettőt.

De itt következett a másik kérdés: mi folyik a borítón?

Viszont ez nem lenne igazi kulisszák mögötti poszt, ha nem a konkrét beszélgetést hoznám el nektek. Szóval akkor következzen a kulisszák mögötti, részlet a BTK egyik Facebook beszélgetéséből. (És igen, rengeteg ilyen zajlik nap mint nap.)

Tibi: Csak azért, hogy mindenki röhögjön: ötödszöri nézésre esett csak le, hogy a borítón két arc is van  :D
Deszy: Ne már, Tibi.
Andie: akkor én meg sem mondom, multkor mit mondtam Lupinak
Lupi: én se mertem azt leírni:))))
Wilwaren: halljuk!
Deszy: Most már tudni akarjuk!
Andie: *Lupi mutatja a banner készítés első fázisát..*
Andi: amugy csak most vettem észre
hogy a boriton a csaj csávó valami köves, vizes föld, és a kettőjüket elválaszto feher cucc az festék 

*****jo
Lupi:
fagyi
Tibi: Hehe :D Nem csak ééén :D     
Deszy: Na jó, akkor most én is elásom magam. xD Én egész eddig abban a hitben éltem, hogy valami festékesvödör vagy lakkos, és a barkácsoláshoz kapcsoltam. xD
Gyerekek, ezek után muszáj valami olyan extrát csinálni, hogy: A BTK tagjai vakok - Avagy a Nyugalom tengere borítójának esete. xD
Deszy: És a legjobb, hogy én már tavaly olvastam angolul is, és akkor se tűnt fel, hogy az fagyi...
Tibi: Hát ez kééééész :D Ilyen egy jó borító. Alig várom már, hogy kézbe fogjam :D
Deszy: Ezek után én is kíváncsi vagyok, hogy élőben mennyire fagyis az a doboz.:D
Tibi: Az fagyi????? Azt hittem festékesvödör. Ááááááááááááá :D
Deszy: Sírok. xDDDDDD
Tibi: Tényleg fagy! Csodálkoztam is miért festékesdoboz, nincs jelentősége a könyvre xD
Deszy: Mi az, hogy nincs? Valamit csak lakkozgatnak abban a műhelyben. A fa cuccok általában nem natúrban jönnek.
Tibi: Oké, megyek, elásom magam.
Lupi: egyáltalán van fagyi a könyvben? (Lupi ég, de csak 40%-nál tart:)
Wilwaren: bakker én is festékesvödörnek néztem. de tényleg fagyi... :D
Deszy: Lupi, van! :D A csaj állandóan fagyit akar enni. Még egy érdekes fejtegetés is lesz arról, hogy valaki középről kezdi, valaki pedig oldalról, az olvadó részeknél. Engem annak idején komolyan elgondolkoztatott a fagyievési szokásaimról. xD       
Andie: LOL es en meg azthittem csak en neztem annak....
Tibi: Igaza van a csajnak, a félig elolvadt fagyi a legjobb :D

És amikor már azt hittük, megvolt a beszélgetésben Tibi végszava, kicsivel később Ramóna:

Ramóna: Azt hiszem, beállok a sor végére... én is végig abban a hitben éltem, hogy az egy festékes vödör. És Lupi fagyis válaszára is azt hittem, hogy valami olyan magyarázattal bír, hogy "egyél fagyit, ha fáradt vagy" .    

Szóval igen, ez a borító mindenkit megtévesztett, de akkor: igen, két arc is van a borítón, és igen, az fagyi, nem festék. :D De akármi is van rajta, abban egyetérthetünk: gyönyörű és különleges.


Nyereményjáték


“Nagyon érdekelnek a nevek. Gyűjtöm őket, az eredetüket és a jelentésüket. Neveket gyűjteni könnyű: nem kerülnek semmibe, és nem foglalnak sok helyet. Szeretek neveket olvasgatni, és úgy tenni, mintha mindegyiknek jelentése volna.”

A főszereplő, Nastya hobbija a keresztnevek gyűjtése, így mi is ezt választottuk játék gyanánt. Kiválasztottunk 13 magyar eredetű keresztnevet és ezeket kell összegyűjteni a blogokon található leírások alapján.
Minden blogon egy keresztnevet kell kitalálnotok és beírni a rafflecopter megfelelő rubrikájába.

Játékszabályok:
1.) Kedveld a Blogturné Facebook oldalát! (KÖTELEZŐ)
2.) Kedveld a Vörös Pöttyös? Szeretem Facebook oldalát! (KÖTELEZŐ)
3.) Írd be a helyes megfejtéseket! (KÖTELEZŐ)
4.) Oszd meg a turnét! (NEM KÖTELEZŐ)

A kiadó csak Magyarország területére postáz.
A nyerteseket kérjük, hogy 72 órán belül vegyék fel a kapcsolatot velünk, utána új nyertest sorsolunk.

A mai feladvány:

“Régi magyar férfinév, valószínűleg magyar méltóságnévből keletkezett, jelentése: hercegfi.”

a Rafflecopter giveaway  

A blogturné menetrendje

06/10 - Deszy könyvajánlója
06/11 - Angelika blogja
06/12 - Kristina blogja
06/13 - Always Love a Wild Book
06/14 - Book Heaven
06/15 - Loki olvasmányok
06/16 - Szilvamag olvas
06/17 - Kelly Lupi olvas
06/18 - MFKata Gondolatai
06/19 - Nem harap a...
06/20 - Dreamworld
06/21 - Media Addict
06/22 - Roni olvas

5 megjegyzés:

  1. Nagyon felkeltette az érdeklődésemet... Ki mered jelenteni, hogy a Vörös Pöttyösöket meg minden ilyet egybevetve ez a(z egyik) legjobb könyvhetes könyv a Könyvmolyképzőtől? :D (tudooom, hogy gonosz kérdés :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jáj, ez egy nagyon-nagyon gonosz kérdés.
      Egy könyvet nem tudok választani, ne haragudj. Annyi a jó, ráadásul egy realisztikus könyvet hogyan is hasonlíthatnék össze egy jól felépített fantasyvel.
      Mindenesetre nálam toplistás, és annyit tudok mondani, hogy ha nem lenne a BTK, akkor én tutira megvettem volna a keretemből. :)

      Törlés
    2. Lehetne festék, ha valaki kanállal szokta enni... :D

      Törlés
  2. Én joghurtra tippeltem. :D (és sokáig fel sem tűnt az a két arc, szóval nem vagytok egyedül ezzel. xD)

    VálaszTörlés
  3. Én is joghurtnak gondoltam :) Ezek után elolvasom végre a könyvet, mert már azóta áll a polcomon, hogy megjelent :D

    VálaszTörlés