Breaking News

Kirsty Moseley: Free Falling


Kirsty Moseley: Free Falling 
Vélemény

Az írónő másik két könyvét már olvastam, és imádtam őket. Alig vártam, hogy ezt is olvashassam, de
csalódás volt.

De kezdjük az elején!

A történet főhőse az Always You című könyv főszereplőinek lánya, de attól a történettől függetlenül is olvasható. Maisie már azóta együtt van a barátjával, Luke-kal, amióta az eszét tudja. Ő volt neki az első, szinte mindenben: első pasi, első csók, első szex... Biztos benne, hogy ő számára az igazi, hiába különbözőek. Luke népszerű, hátvéd, míg ő csak egy átlagos, jó tanuló a gimiből. De ez nem állhat kettőjük közé, hiszen a fiú is ugyanúgy vele képzeli el a jövőjét, mint ő maga. Egy buli azonban mindent megváltoztat. Maisie ugyanis egy másik lánnyal kapja rajta a részeg Luke-ot. Még ha el is hiszi, hogy egyszeri alkalom volt, és valamit kevertek Luke italába, képes lesz megbocsátani neki és kitörölni a képet a fejéből? 
Ráadásul közben felbukkan egy váratlan tényező is az egyenletben. Zach igazi iskolakerülő, akit semmi más nem érdekel, csak a parkour. Vagy mégsem? Lehet, hogy a szíve mélyén nem is rosszfiú?
A dolgok akkor kezdenek igazán bonyolódni, amikor valaki zaklatni kezdi a lányt. De vajon ki? És ki lehet az igazi támasza a nehéz időkben?


Na, akkor kezdem azzal, ami tetszett, mert azért ilyen is volt. 
Imádtam Zachet! Amikor először hallottam a parkour-ről, teljesen lenyűgözött, hogy mire képesek azok, akik ezt a sportot űzik. Érdemes videókat nézni, ha valaki még nem ismeri, mert tényleg tökéletesen ellentmondanak a gravitáció törvényeinek. És Zachet összességében is nagyon szerettem, érdekes szereplő, érdekes hobbival, egy betegséggel, amivel megtanult megküzdeni a maga módján, és belül egy érző szívvel. Egy baj volt: többet kellett volna szerepelnie.

Mert ott volt viszont a másik fiú a szerelmi háromszögből: Luke. Őt nem igazán tudtam megkedvelni, már az elején sem. Ráadásul rá lehet húzni gyakorlatilag arra a vázra a karakterét, ami a másik két könyvében is szerepel. Ő az a bizonyos, akit a lány régóta ismer és aki nélkül el sem tudja képzelni az életét. Aki népszerű, mégis az egyszerű lányt választja, és aki örök időkre tervez. 

A szerelmi szál ettől és még egy másik dologtól, amit nem szeretnék elárulni, hihetetlen idegesítővé válik. Maisie állandóan Luke-hoz szalad, minden problémájával, miközben állandóan csak azt hajtogatja, hogy már nem a pasija. Zach-et pedig annyira barát pályája állítja, mikor annyira egyértelműen neki drukkolna szerintem mindenki... 

Ami a bűnügyi szálat illeti... Úristen, annyira egyértelmű! Már az elejétől. Nem hiszem el, hogy senkinek nem esik le a történetben. Ráadásul Maisie annak ellenére, hogy elvileg okos lány, annyira bután viselkedik, hogy az szörnyű! És akkor még finoman fogalmaztam. Ha valaki elkezd zaklatni, persze, hogy senkinek sem szólsz. Logikus. Amikor meg végre kiderül, egyedül kódorogsz a városban, hiába szólt mindenki, hogy ne tedd!

Ugye visszatérnek az Always You című történet főszereplői szülőkként, és őszinte leszek, ha már visszatérnek, egyszerűen nem értem, miért nem látunk belőlük többet. Így szinte idegenek voltak, egy-egy rövid megjegyzéstől eltekintve akár tök új szereplők is lehettek volna. Értem én, hogy ez nem az ő történetük, de akkor is...

Ami a főszereplő lányt illeti, az előbb említett Always You szereplők lányát, szerintem az ikertesó, Alex, sokkal érdekesebb főszereplő lett volna. Remélem, hogy ő is kap saját történetet, mert érdekelne, mi történt vele, bár csak akkor szeretnék regényt róla, ha jobb lesz, mint ez.

De a legszörnyűbb a vége volt. Hogy lehetett így lezárni valamit, amit hosszan épített? Hogy lehet így befejezni egy elvileg romantikusnak szánt történetet? Te jó ég! Az egyik szál katasztrófa, a másik meg lezáratlan...

Jó történet lehetett volna, de a kivitelezéssel nagyon nem vagyok elégedett.

Nincsenek megjegyzések