Breaking News

Mauri Kunnas: Mikulás és a varázsdob


Mauri Kunnas: Mikulás és a varázsdob

Fülszöveg:
Mikuláshoz megérkeznek az utolsó karácsonyi kívánságlisták is – s köztük egy megsárgult papírra rajzolt
különös ábra, Rascal aláírással. Ám sem Mikulás, sem a manói nem tudnak rájönni, mit ábrázol a kép, ezért Mikulás megbízza a manómestereket, hogy ki-ki a maga mestersége szerint készítsen ajándékot Rascalnak. Az ünnepi előkészületek már a végéhez közelednek, mégsincs minden rendben Mikulásfalván – valaki folyton borsot tör a Mikulás orra alá. Ki lehet az? És mi a szándéka vele?

Véleményem:
Még gyerekkoromban láttam a Mikulás és a varázsdob rajzfilmet a tévében, és beleszerettem. De mivel gyerek voltam, nem meglepő módon nem emlékeztem a címére, és ahogy az évek teltek, a történetre is egyre halványabban. Leginkább csak érzések maradtak, az, hogy volt egy rajzfilm, amit egyszerűen imádtam. Teltek az évek, kerestem, de nem találtam. Aztán egyszer csak észrevettem a címet a tévéműsorban: a Mikulás és a varázsdob. És egy csettintésre visszajött minden. Mint az őrült, kapcsoltam benne a tévét, és igen! Megtaláltam. Azóta már beszereztem DVD-n is és bár már kinőttem a rajzfilmekből - na jó, nem igaz, még mindig imádom őket! -, ez a mese még mindig elvarázsol.

Amikor pedig megláttam, hogy van belőle mesekönyv is, még jó, hogy kíváncsi lettem! Főleg, hogy az egyik unokaöcsémnek kerestem könyvet ajándékba. Nagyon remélem, a varázslat őt is megtalálja.

Na, de akkor vissza a könyvhöz! A Mikulás egy levélre bukkan a többi között, ám a megsárgult papíron
lévő rajzot nem tudják beazonosítani. A levelet egy Rascal nevű kisfiú küldte, de a rajz sajnos megfejthetetlen. Megkezdődik a nyomozás, a Mikulás minden műhelyt végigjár, hogy minél több embert megkérdezzen, szerintük mit kért a fiú. Közben rejtélyes balesetek történnek, amelyeket mindig egy furcsa hang előz meg. Vajon mi köze a két esetnek egymáshoz?

A könyvben a rajzok szerintem nagyon egyediek és nagyon aranyosak. Van egy oldal, ahol kifejezetten a rénszarvasokat láthatjuk, nekem az a személyes kedvencem. Minden szereplőről kapunk egy kis bemutatást is érdekességképp, megtudhatjuk például, mi a kedvenc ételük, mit szeretnek csinálni a szabadidejükben. A Mikulás kedvenc étele például a szalonnás tojás, Mikulásné pedig szeret kertészkedni, tudtátok? Ja, és van egy szereplő, aki a gyerekekről vezeti a számítógépes rendszert, a neve pedig Winch Eszter! Na, ezen nagyon jót nevettem.

És külön örömöm, hogy egy finn meséről van szó, valahogy jól esik a lelkemnek, hogy nem egy amerikai meséről van szó, annak ellenére, hogy azokkal sincs semmi bajom.

Szóval szerintem egy nagyon aranyos kis mese, karácsonyra ajánlom bárkinek, aki ajándékot keres kisgyereknek.

NAGYON AJÁNLOM

Ja, és a rajzfilm fent van Youtube-on is:


2 megjegyzés:

  1. Ma voltam a lányommal könyvtárban, ha tudtam volna, hogy van ilyen...:) Na majd legközelebb rákérdezek, remélem megvan nekik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szurkolok, hogy meglegyen, szerintem nagyon aranyos kis mese. :)

      Törlés