Breaking News

Jenny Han: To All The Boys I've Loved Before


Jenny Han: To All The Boys I've Loved Before
(Minden fiúnak, akit valaha szerettem)

Kiadó: Simon & Schuster
Oldalszám: 288
Sorozat: To All The Boys I've Loved Before 1.
Függővég: so-so

Az All the Boys I’ve Loved Before Lara Jean története, aki soha nem beszélt az érzéseiről a fiúknak, akikbe belezúgott. Ehelyett mindegyiküknek írt egy levelet arról, mit érez, aztán lepecsételte és elrejtette őket az ágya alatti dobozba. Egy nap azonban Lara Jean észreveszi, hogy a levelekkel teli doboz eltűnt, a leveleket pedig valaki feladta! A régi szerelmei pedig sorban kapják meg a leveleket és vonják kérdőre a lányt: a fiú, aki először megcsókolta, a srác a nyári táborból és még a nővére expasija, Josh is. Ahogy kénytelen szembesülni a múltbéli szerelmekkel, Lara Jean rájön, hogy végül is lehet, hogy valami jó sül majd ki a levelekből.

Véleményem

Még azelőtt kezdtem el nagyon várni ezt a könyvet, hogy olvastam volna A nyár, amikor megszépültem című könyvet. Egészen sokáig fel sem fogtam, hogy ezt a regényt is ugyanaz az írónő írta. Viszont amikor rátaláltam Goodreads-en, a címe rögtön megfogott, aztán a fülszöveg alapján már nem is volt kérdés, hogy nekem ezt olvasnom kell. És milyen jól tettem!

Nem teljesen arra számítottam, amit kaptam. Nyilván ez alapján a fülszöveg alapján az ember cikibbnél cikibb jelenetek sorát képzeli el, ahogyan végiggondolja, milyen lenne, ha ő hasonló szituációba kerülne. Nos, nem állítom, hogy nincsenek ciki jelenetek, pont egy ilyen indítja el a cselekményt is, ennek ellenére közel sem csak erről van szó.

Muszáj kicsit írnom a történetről is, mert a fülszöveg elég rövidke és nagyon sok dolog nem derül ki belőle. Lara Jeanék hárman vannak nővérek, az édesanyjuk meghalt, úgyhogy az apjukkal élnek. A legidősebb testvér, Margot átvette az anyaszerepet a családban, mindenkiről ő gondoskodott. Most azonban Skóciába megy tanulni, így rögtön fenekestül felfordul az életük. Még inkább, amikor Margot szakít a pasijával, Josh-sal, mert nem látja értelmét a távkapcsolatnak. Josh a szomszéd srác, akit az egész család imád. Az apjuk azért, mert az egyetlen hímnemű, akivel pasis programokat szervezhet. Lara Jean azért, mert már azelőtt a legjobb barátok voltak, hogy Josh összejött volna Margot-val. A húguk, Kitty pedig egyszerűen csak odavan a fiúért, aki mindig kedves vele és mindig náluk lóg.
A történet elején tehát Margot elmegy Skóciába, előtte pedig még szakít is Josh-sal. Ezzel már alapjáraton felborul a kis család élete. Csakhogy ennél sokkal nagyobb fordulatot hoz Lara Jean életébe egy másik dolog. Lara Jean ugyanis még nem járt senkivel, de már öt fiút is szeretett a távolból. És minden alkalommal, amikor úgy érezte, végre képes lesz lezárni magában a reménytelen szerelmet, írt egy levelet az imádat tárgyának. Az egyik ilyen fiú pont Margot fiúja, Josh. Lara Jean már jóval azelőtt belezúgott a fiúba, hogy összejött volna a nővérével, de aztán egy kis idő után ezt is sikerült lezárnia és megírta a levelet is neki. Most azonban, hogy Margot elment, egyre többet marad kettesben Josh-sal, és rájön, hogy még mindig szereti. A levele pedig utóiratot kap, amiben ezt be is vallja.
Aztán amikor az egyik címzett odamegy hozzá a suliba a levéllel a kezében, Lara Jean - nem ok nélkül - teljesen kiakad. Ugyanis Josh is megkapta a maga levelét. Az egyetlen mód azonban, hogy elhitesse Josh-sal, a levél már nagyon rég íródott, ha hazudik. Reflexből azt mondja neki, hogy randizgat valakivel, és amikor Josh megkérdezi, kivel, Lara Jean gondolkozás nélkül megcsókolja a folyóson lévő első ismerős fiút, Petert. Petert, aki szintén kapott levelet, Petert, aki életében először csókolta meg néhány évvel azelőtt.
A fiú viccesnek találja a helyzetet és épp kapóra jön neki a kis hazugság. Ő ugyanis frissen szakított a barátnőjével, és szüksége van Lara Jeanre ahhoz, hogy az exét féltékennyé tegye.

Ez kicsit hosszú lett, de ez tényleg csak a sztori eleje.

Szerintem az már ennyiből is látszik, hogy egy nagyon vicces történetről van szó. Egyrészt a levelek, másrészt pedig az "álkapcsolat" miatt. Peter és Lara Jean ugyanis évek óta alig beszéltek egymással, és nagyon mások. Peter az egyik legnépszerűbb srác a suliban, Lara Jean pedig elveszik a tömegben. De Lara Jean nem omlik a fiú karjaiba, és ezen Peter (és mi is) nagyon jókat szórakozunk, ugyanis ő simán be mer szólni a fiúnak, bármikor. Ők ketten félelmetesen jók együtt. Ahogy halad a történet előre, egyre közelebb kerülnek egymáshoz megint. Vannak egymást szívatós jeleneteik is meg érzelmesebbek is, de mindegyiket szeretjük. 

Ezt is imádtam a történetben. A legtöbb esetben az ilyen könyveknél már egy-két oldal után meg lehet mondani, hogy kivel jön majd össze a hősnő. Na de itt van Josh és itt van Peter is. Az egyikükkel az nehezíti a dolgát, hogy a kapcsolatuk csak álca, a másikuknál pedig az, hogy a nővére exe. És még viccesebb jelenetek sülnek ki abból, amikor ezek hárman egy helyiségben tartózkodnak, az összes ilyet imádtam. Különösen egyet a történet vége felé, az volt számomra a tetőpont! 

A mellékszereplők közül szeretném kiemelni Kittyt, akit egyszerűen imádtam! Tökéletesen hozza a hugicát, aki néha az ember agyára megy, de közben valahogy mégis imádnivaló. Margot-t viszont bevallom, képtelen voltam megkedvelni. Nekem ő minden szempontból túl sok volt. Persze karakterként érdekes, és sajnálom, hogy ilyen hamar fel kellett nőnie, de sokszor szinte érzéketlennek tűnt. Ott vannak még a többiek, akik levelet kapnak, közülük is egy bizonyos illető szerepel többször (nem akarom elspoilerezni, ki :D), az ő feltűnésének mindig örültem. Remélem, a folytatásban kicsit többet szerepelhet. És akit még imádtam: az édesapjuk! 

Amiről még nem ejtettem eddig szót, de a borítóra nézve is elég nyilvánvaló: Lara Jean és a testvérei félig ázsiaiak, egészen pontosan koreaiak. Nagyon tetszett, ahogy az édesapjuk küzd azért, hogy ezeket a gyökereiket is megőrizzék a lányai. Például állandóan ázsiai kajákat főz nekik, és egyébként is minden pillanatban látszik, hogy odavan a lánykáiért.

A vége kicsit idegtépőre sikerült, de aztán rájöttem, hogy érkezik a folytatás, így már annyira nem is. 

Nagyon-nagyon várom a folytatást, mert összességében egy nagyon vicces történet. Nem mondom, hogy abszolút nincsenek benne klisék, kapunk szerelmi háromszöget is, de vannak benne olyan egyedi elemek, amiket nagyon szerettem. Például alapból a levelek ötlete. Szerettem benne a szereplőket és a köztük lévő kapcsolatokat is, és nagyon jókat nevettem.

NAGYON AJÁNLOM

Nincsenek megjegyzések